Una petita mostra de les meves debilitats

diumenge, 29 d’abril del 2012

Com hauria de ser l'escola dels nostres dies


"Encara estem a temps de somiar i de fer que aquest somni es faci realitat""



              De quina escola m’agradaria formar-hi part?


  He posat aquest títol per intentar donar resposta a la pregunta que el professor de l’assignatura ens fa envers "com hauria de ser l’escola dels nostres dies per donar resposta a les necessitats emocionals dels infants". Crec que a aquestes alçades de la carrera, encara que amb petits matisos, l’escola ideal i a la que crec tenen dret els nostres infants, és una escola pensada per a tots i totes. On tinguessin cabuda les famílies, on tothom respectés el lloc que cada un ocupa en l’educació dels menuts i menudes. Una escola oberta al diàleg, una escola que no fos purament acadèmica i que tingués en compte tot el context que envolta a l’infant (famílies, economia, sentiments).

  M’agradaria formar part d’una escola on es confiés més en les possibilitats dels alumnes, on l’objectiu de tot els personal, no només dels mestres, fossin ells i elles, aquestes personetes que confien en nosaltres els adults i, que sobre tot a l’etapa d’infantil, veneren i admiren a la seva o el seu mestre. Que fos una escola crítica, que no vol dir amb dret de criticar, ni la metodologia dels companys, ni als infants, ni a les famílies i, si ho fan, que sigui de forma constructiva, per treure un profit en benefici dels personatges principals de la història. No cal que digui qui són......

 També m’agradaria que l’escola tornés a tenir la confiança i el prestigi que tenia abans, no estic parlant de la metodologia, sinó més be es tractaria de recuperar el respecte cap a la figura d’un/a mestre/a compromès. Un mestre/a que segurament dedica molt de temps de la seva vida personal a fer de l’escola un lloc on els infants es sentin segurs, volguts i com no, que aprenguin. Que es perdi la imatge que els/les mestres tenen de que treballen poc i tenen moltes vacances. Ja se, ja se, que “de todo hay en la villa del señor”, però crec i confio que són els menys. Encara queden mestres compromesos i amb ganes de fer feina, que no han perdut la il·lusió i que encara que de vegades es desmotivin, de seguida tornen a remuntar i a creure que es pot millorar.  


  En definitiva, m’agradaria una escola que fomenti els valors, que escolti als infants, els observi, els tingui en compte. Que els deixi manipular, olorar, sentir, equivocar-se, riure i plorar i perquè no tenir alguna rabieta. Una escola que doni confiança als pares i amor als infants. Una escola oberta a la diversitat de famílies, d’infants i de treballadors, ja que tots i totes som diferents i respectables. No m’agradaria una escola que jutges, mai es sap que ens podem trobar pel camí. Potser algun dia podem ser nosaltres els jutjats.....

No ha de ser una escola perfecta, de les imperfeccions també s’aprèn.

...L’escola del futur és aquella que ens la sentim com a pròpia, aquella que ens transmet sentiments d’ acolliment, de respecte, de confiança, que ens transmet il·lusió, entusiasme, interès, que ens fa crítics, inconformistes, solidaris, que ens fa autònoms i competents...
Dolors Dot (col·laboradora d'Edu21)
Article / 10 de juliol de 2006
 
Imatges: fotolog.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada